Avamere võistlusjahtide koorekiht First 44

by Admin on 03.06.2022

 

LE GRAND LARGE, GIVRAND, APRILL 2022

„FIRST sündis nelikümmend viis aastat tagasi, kui turule tuli legendaarne FIRST 30, ning sel aastal tähistame seda sündmust kahekordselt – jaanuaris teatasime FIRST 36 turuletulekust ja täna FIRST 44 saabumisest. Sellega jõuab lõpule standardiks saanud tootesarja täielikult ümber kujundatud ja terviklik uuendusprotsess,“ sõnas BENETEAU peadirektor Yann Masselot. 

Mõned olulisemad pidepunktid:

- FIRST 44 on saadaval kahes peamises mudelis, FIRST 44 ja FIRST 44 PERFORMANCE, millel on erinev tekiplaan ning kiilude ja mastide valik.
- Jaht pakub kaasaegset ja valgusküllast sisekujundust, mis koosneb valgetest lakitud pindadest, vormitud puidust ja maitsekatest mööblikatetest.
- Kogu ehitus ja viimistlus toimub spetsiaalselt selle mudeli tarvis kohandatud töökojas parimate meistrite käe all.

Uue mudeliga pakub BENETEAU kõige ehtsamat avamere võistlusjahti, mis on elegantne ja mugav ning pakub erakordset purjetamisnaudingut.
Roberto Biscontini tegi disainis mitmeid muudatusi ja parandusi, pidades seejuures silmas oma teaduslikku lähenemist, mida ta on lihvinud Ameerika karikavõistluste võistlusjahtidega tehtud töö raames. Lõpptulemuseks on suure purjeplaaniga võimas ja hästi tasakaalustatud kere, mis pakub igasugustes tingimustes reibast minekut.

KAHTE MOODI DISAIN

FIRST 44 disainiti kahe tekiplaaniga, et rahuldada rohkem erinevaid soove ja vajadusi.

FIRST 44 eristub mõnusa ja mugava kokpitiga, kus laiad pardad koonduvad armsa kokpitilaua poole. Neli vintsi, grootsoodi fikseeritud plokk keskel ning ahtri poole paigutatud mast maksimeerivad kaasaegset purjeplaani, mille keskmes on sihvakas grootpuri ja suured eespurjed.

Tõsiste sõiduomaduste veelgi kättesaadavamaks muutmiseks kasutas BENETEAU mudeli Figaro 2 ja ballastisüsteemidega saadud kogemusi selleks, et pakkuda sama tehnoloogiat ka FIRST 44 omanikele. Elektrooniliselt roolisüsteemi kaudu aktiveeritavad kaks 300 liitrist ballastitanki võimaldavad aluse täispotentsiaalini jõuda ka vähendatud meeskonnaga.

FIRST 44 PERFORMANCE mudeli puhul uuriti ja arendati teki ergonoomikat kogu meeskonda hõlmavaid regatte silmas pidades. Seadmed ja süsteemid on täielikult suunatud võidusõidule ning märkimist väärivad kokpiti vahtplastist mittelibisev põrandapind, kuus hea paigutusega vintsi ja tavapärane groodi leitvaagen. Taglastus- ja purjestussüsteemis on  1,5m pikkune pukspriit, hüdrauliline ahterstaak, korralik inhauler lahendus ning kiilu ja masti kombinatsioon, mis rahuldab ka kõige nõudlikumad meeskonnad.

SISUSTUSE KÕRGEM KLASS

FIRST 44 on läbinisti Lorenzo Argento stiilis, mis on väljapaistev segu elegantsist ja kaasaegsusest. Oma kolme kajuti ja kahe tualetiga on see kvaliteetsete materjalidega meisterlikult viimistletud alus. Salongis seisab kuuekohaline laud diivani ja navigeerimissüsteemi vastas. Selle paigutus masti suhtes lihtsustab liikumist kambüüsi ja peakajuti vahel, mis muudab üldmulje avaramaks.

Seda täiustab suurepärase meistritööna rafineeritud kombinatsioon valgetest lakitud pindadest, vormitud puidust, kaudsest valgustusest ja luksuslike mööblikatete suurest valikust.

NURGAKIVIKS ON ASJATUNDLIKKUS

Spetsiaalses tehases kokku pandud FIRST 44 puhul kasutatakse maksimaalselt BENETEAU pädevust ja valdkonna helgeimate peade teadmisi. Omanike poolt karmil avamerel võistlemiseks kasutatavad tootesarja FIRST jahid on tõsise arendustegevuse ja täiustamise tulemus. FIRST 44 inseneritöö usaldati ettevõttele Mer Forte, mis on tuntud oma tipptasemel avamere võidusõidualuste poolest, sh tunnustatud Figaro BENETEAU 3.

Tulemuseks on nn segatüüpi jaht, mille puhul on keskse tähtsusega massi jaotumine. FIRST 44 PERFORMANCE on 500 kilo kergem kui FIRST 44 ja selle tekiplaan on valdkondadevahelise koostöö tulemus, milles osalesid Roberto Biscontini, Lorenzo Argento, Hughes Destremau (North Sails), Michel Sacaze (Harken), William Thomas (Sparcraft) ja BENETEAU projektimeeskond.

Roberto Biscontini (laevainsener):

„Kogu FIRST 44 meeskonna eesmärk oli täiustada Performance Cruiseri tüüpi jahi kontseptsiooni, mis ei ole lihtne ettevõtmine, sest nende aluste arhitektuur oleneb paljudest vastuolulistest nõuetest. Püüdsime leida õige tasakaalu sõidumugavuse ja -omaduste ning ohutuse vahel ning oleme lõpptulemusega päris rahul. Uus FIRST 44 on stiili ja elegantsi poolest sarnane mudelile FIRST 53. Samuti on sarnane ruumikorraldus, kuid aluse teatud disainielemendid ja eripärad viivad selle sõiduomaduste poolest sammukese ette.“

Lorenzo Argento (disainer):

„Soovin Robertot siiralt õnnitleda, et ta suutis edukalt luua kere, masti ja taglase kombinatsiooni, mis annab merel tulemuseks väga meeldiva ja töökindla jahi. Omalt poolt püüdsime teki disaini ja sisustuse paigutuse kaudu selle sujuvust ja vaimu reprodutseerid, maksimeerides seejuures ruumikasutust ja minimeerides mis tahes võimalike piirangute mõju. Näiteks mõjutas masti asend suuresti interjööri paigutust ning suutsime laua, kambüüsi ja diivani ala jaoks luua praktilise ja harmoonilise lahenduse.“

Mudelit FIRST 44 testitakse sel suvel põhjalikult enne esmaesitlust 2022. aasta Cannes'i jahifestivalil.

 

TEHNILISED ANDMED